70.000 gæster nåede i LEGO House i 2017

Aktiviteten, der hitter mest hos gæsterne i LEGO House er Fish Tank, hvor man bygger sin egen fisk, der så sendes ind i et interaktivt akvarium. Det er i øvrigt også Jesper Vilstrups personlige favorit.


Der er lutter julesmil og glæde i stemmen hos direktøren i LEGO House, Jesper Vilstrup, da han bliver bedt om at gøre status for huset for 2017. Knap 3 måneder nåede huset at have åbent siden den store åbning den 28. september, og på den tid er 70.000 gæster vendt ind forbi det arkitektoniske vidunder:

– Vi har haft 40.000 betalende gæster inde i Oplevelseszonerne, mens vi har registreret 30.000 besøgende på LEGO Square (den gratis zone, red.). Derudover har vi oplevet flere transaktioner i butikken og flere gæster i restauranterne, end vi havde regnet med i år, så det er super positivt det hele, smiler Jesper Vilstrup.

Men det der glæder ham allermest er, at de mange gæster også giver høje karakterer til huset:

– Vi beder alle gæster i Oplevelseszonerne om at “rate” deres oplevelse på en skala fra 1-10 og der scorer vi 89 i det der kaldes Net Promoter Score. Det er helt vildt, når scoren 80 betragtes som en oplevelse i verdensklasse, siger Jesper Vilstrup.

Inden huset åbnede var estimatet at gæsterne i gennemsnit ville blive i huset i 3-4 timer, og de tal holder meget godt, viser en analyse over besøgstiderne.

– Der er selvfølgelig også nogle, der bruger hele dagen herinde. Så er de inde i zonerne i 3 timer, går ud og spiser i restauranterne og vender tilbage og bruger et par timer mere i zonerne, men generelt holder de 3-4 timer i betalingszonerne rigtig fint, siger Jesper Vilstrup.