Kunderne fik ordet

Filialdirektør Lene Nielsen fra Danske Bank Billund fik både ris og ros til mødet med de lokale kunder. Privatfoto


Der var både ris og ros, da Danske Bank Billund forleden inviterede en gruppe kunder til debatmøde om banken. Det foregik på Hotel LEGOLAND hvor agendaen var noget anderledes end ved mere traditionelle bankmøder:

– Normalt plejer vi jo at tale, og I plejer at lytte, når vi inviterer til større møder. Men i aften er det modsat. Vi vil meget gerne have jeres input til, hvordan vi kan gøre det endnu bedre. Så i aften fortæller vi lidt om fortiden, mens I giver input til fremtiden, lød det blandt andet fra filialdirektør i Danske Bank Billund, Lene Nielsen.

Generelt var de fremmødte enige om, at det kan mærkes, at kundetilfredsheden er markant forbedret i banken. Og det stærke er, at det opleves, og ikke blot er noget, man læser om i pressen, lød det blandt andet fra en af kunderne. Samtidig var der tiltro til bankens tilbud til de unge. Men på et par punkter var der dog også plads til forbedring.

Blandt andet efterlyste kunderne mere nærhed, som noget banken bør have mere fokus på – for eksempel at blive bedre til at præsentere nye ansigter i banken. Derudover efterspurgte de fremmødte en passende kontakt, en lettere efterbehandling af sager og mere fokus på at informere om bankens tilbud for eksempel webinarer.

– Der kom rigtig mange spændende ting på bordet, og alt i alt var det meget konstruktivt. Nu skal vi hjem og arbejde videre med de mange gode forslag og blandt andet se på, hvordan vi kan blive endnu mere lokale, lød det efter mødet fra Lene Nielsen.