LEGO House fik priser i VM i virksomhedsfilm


Det blev til to priser – en af guld og en af sølv – til Netflix-dokumentaren ’LEGO House – Home of the Brick’ ved gårsdagens Cannes Corporate Media & TV Awards – i daglig tale kaldet VM i virksomhedsfilm.

Dokumentaren om LEGO House vandt guld i kategorien Web Documentaries og sølv i Lifestyle, Art, Music & Culture.

‘LEGO House – Home of the Brick’ blev lanceret globalt på Netflix i slutningen af juni, og der skulle således ikke gå længe, før dokumentaren gjorde sig bemærket blandt internationale reklame- og brandingjuryer.

– Vi er selv meget begejstrede over filmen, som vi synes giver et godt indblik i, hvordan hver en detalje i LEGO House er gennemtænkt, og at huset er gennemsyret af kreativitet og fantasi. Og at den internationale jury er enige i den optik, er jo intet mindre end fantastisk, siger en glad general manager ved LEGO House, Jesper Vilstrup.

Udover priserne til LEGO House var der også en anden pris til LEGO-brandet. Der var nemlig guld til LEGO Classic for ’Creative Storytelling’ i Social Media & Short Videos.