Magions Borgerservice har åben for akutte behov

Arkivfoto: Billund Kommune


Magions Borgerservice har nu åbnet for, at borgere med særligt akutte henvendelser kan få hjælp. Det er eksempelvis borgere der skal have fornyet pas eller kørekort eller som måske skal have hjælp med NemID.

Borgerservice vil i telefonen vurdere, om de kan hjælpe dig telefonisk, eller om din henvendelse kræver personligt fremmøde i nødåbningstiden. For at overholde sundhedsmyndighedernes anbefalinger får du tildelt et bestemt tidspunkt, hvor du kan møde op i Borgerservice.

Selvom Borgerservice indtil videre kun holder nødåbent, er der stadig masser af hjælp at hente over telefonen.

– I den nuværende situation har vi rigtig travlt ved telefonerne. Størstedelen af de borgere, der henvender sig, kan vi heldigvis hjælpe og vejlede over telefonen. Jeg er simpelthen så imponeret over den venlighed og medmenneskelighed, vi møder hos dem, der ringer. Alle har forståelse for, at vi står i en særlig situation, og vi gør alt, hvad vi kan, for at hjælpe dem. Det er rigtig dejligt, at vi nu har mulighed for at holde nødåbent, og vi venter med spænding på regeringens udmelding om fase 2 af genåbningen, siger Teamleder for Borgerservice i Billund Kommune, Lea Ahm.

De seneste tal fra Digitaliseringsstyrelsen viser i øvrigt, at vi danskere er blevet mere digitale under coronakrisen. Under nedlukningen har vi ikke kunnet få personlig betjening hos myndighederne i samme grad som normalt. Det har betydet, at vi i højere grad har brugt de digitale selvbetjeningsløsninger, og flere har skiftet nøglekortet ud med NemID nøgleappen.

Faktaboks:
Borgerservice har stadig lukket for besøgende, men der er nu mulighed for, at du kan besøge Borgerservice i deres nødåbningstid, hvis du:
– Har et akut eller velbegrundet behov for at få lavet pas
– Skal have fornyet kørekortet til kategori 1
– Skal have fornyet dit midlertidige kørekort
– Er kørelærer og har brug for hjælp med godkendelse af ansøgning
– Skal have hjælp til NemID