Nu er der også en Grindsted-plakat

Fruerne hos Beth Baun, Dorthe Værnhøj (tv) og Lisbeth Baungaard Gammelmark (th) med plakaten der nu er klar til salg hos både Beth Baun i Billund og Cirkeline i Grindsted.


Beth Baun i Billund har igennem længere tid haft stor succes med at sælge Billund-plakaten, der er forsynet med nogle af byens mest kendte vartegn.

Og efter flere forespørgsler om “der da ikke også var en Grindsted-plakat?” har Dorthe Værnhøj – med sine egne ord  – “plaget livet af de stakkels drenge hos Nordiske” som står bag de flotte by-plakater, så der nu også findes en Grindsted-plakat.

– Der er faktisk en sjov historie bag. Vores bogholder bor i Grindsted og da vi fortalte om vores ide, blev der via bogholderen givet ideer til hvilke bygningsværker, der skulle være med på sådan en plakat. Dem har vi så givet videre til Nordiske, som tog til Grindsted og kiggede på de indkomne bud, lyder det fra en begejstret Dorthe Værnhøj, der er en af fruerne hos Beth Baun.

Og Nordiske var med på ideen:

– Vi havde fornøjelsen af at bruge en hel dag i Grindsted, og der var bestemt en masse at opleve i området. Dagen startede på det lokale museumscenter, Karensminde, der har en stor portion historie at byde på, og det er også muligt at komme helt tæt på gårdens dyr. Et stenkast fra gården besøgte vi også Engsøen, som er en kunstig skabt sø fra 70’erne, og ligger i Grindsted ådal.  I Grindsted gik turen så til det historiske hjørne, hvor vi finder apoteket, Dr. Hansens hus og Hedens domkirke, som i øvrigt stammer helt tilbage til år 1150. Kirken har i øvrigt fået sit “domkirke” navn, grundet sin vældige størrelse. Vi fik også besøgt Lille Johannes hus, Magion, det nye rådhus, og torvet, står der at læse på Nordiskes hjemmeside om Grindsted-plakaten.

Det er altså nu blevet til Grindsted-plakaten, der kan købes både hos Beth Baun og Cirkeline i Grindsted.

– Vi har fået sådan et fint forhold til mange Grindsted-butikker i forbindelse med Vækst til erhverv i gadeplan-projektet vi har været en del af i et år nu, så det var naturligt at inddrage Cirkeline i salget af plakaterne, siger Dorthe Værnhøj.