Fonden Drive i Billund får ny direktør

Da Christopher Moyell Juul for fire år siden stiftede Fonden Drive, var det med en ambition om at sætte nye standarder for specialskoleområdet. Målene var at udvikle metoder og værktøjer baseret på den nyeste viden og ”best practice” fra danske og internationale dagbehandlings- og specialskoler og afprøve dem på en nyetableret skole i Billund.

Nu står Drive overfor en ny fase, som kalder på andre kræfter, og Christopher Moyell Juul giver derfor direktør-stafetten videre til Nadia Kræmer Lützhøft. Hun har det seneste år været både Skolechef og med-leder for fondens videncenter.

– Nu er retningen sat, og til at tage Drive videre er Nadia den helt rigtige: Hun er exceptionelt fagligt stærk og har omfattende praksiserfaring som både lærer og leder fra arbejdet med børn og unge, der har brug for behandling i en skoleramme, siger Christopher Moyell Juul.

Nadia Kræmer Lützhøft, som har arbejdet mere end 10 år i psykiatrien og ti år i ledelsesroller inden for dagbehandlingsområdet, deler Fonden Drives dedikation til at vidensdele og skabe de bedst mulige betingelser for læring og udvikling for børn, som ikke kan indgå i ordinære skoletilbud. Og så brænder hun for at motivere og dygtiggøre medarbejdere:

– Jeg har hele mit arbejdsliv fokuseret på at gøre en forskel for børn og unge med ondt i livet. Jeg har et meget hands-on kendskab til praksis, og hvad børnene har brug for, når de ofte skal genfinde motivationen for at kunne komme i skole. Men jeg er mindst lige så optaget af, hvad medarbejderne har brug for, for at kunne lykkes i den opgave, da det kan kræve noget helt særligt at arbejde med børn og unge, der har det svært. Den praksiserfaring og nysgerrighed vil jeg tage med mig ind i min nye rolle. For med vigtige, engagerede og motiverede voksne, har vi de bedste forudsætninger for at lykkes med børnene, siger Nadia Kræmer Lützhøft.

Den afgående direktør, Christopher Moyell Juul, fortsætter i Fonden Drive som bestyrelsesformand, hvor han vil bidrage til fondens strategiske retning og udvikling.