Flere og flere fravælger fastnettelefonen for kun at bruge mobiltelefonen, og kommunikationen mellem borgere og det offentlige foregår for det meste digitalt som for eksempel gennem E-boks, og det kræver en stabil og hurtig mobil- og bredbåndsforbindelse, uanset hvor vi befinder os.
Vi har brug for din hjælp til at afdække problemerne med mobil- og bredbåndsdækningen, så hullerne i forbindelsen kan blive dækket og problemerne løst.
Til og med den 19. februar 2018 kan du give os et praj på www.billund.dk/mobil om, hvor du oplever knas på linjen.
Hvad kan du selv gøre?
Du kan selv gøre noget, hvis du oplever dårlig dækning. Ikke alle mobiltelefoner har den samme antennekvalitet, og det kan derfor hjælpe at skifte din mobiltelefon ud med en anden med bedre antenne.
I 2015 besluttede Regeringen, at alle danskere skal have adgang til en internetforbindelse på mindst 100/30 Mbit i 2020. I Danmark er der fire teleselskaber, der leverer mobildækning: TDC/Yousee, Telenor, 3 og Telia, men dækningen kan variere fra kommune til kommune. På www.tjekditnet.dk kan du slå din adresse op og se, hvilke udbydere, der leverer dækning i dit område, og hvilken teknologi, der er den mest optimale.
De data vi får fra dig, bruger vi i den dialog, som vi har med teleindustrien, hvor vi i samarbejde arbejder på at skabe en bedre dækning.
Læs mere om mobil- og bredbåndsdækning på www.billund.dk/mobil, hvor du også kan finde informationer om, hvordan du melder ind til forvaltningen, hvor du oplever problemer med din dækning.