LEGO Koncernen præsenterede i dag det de selv kalder et “stærkt regnskab for 2022”.
Og dét må siges at være en markant underdrivelse, for netop den vending bruges også af langt mindre virksomheder med langt mindre omsætning og resultat på bundlinjen.
LEGOs omsætning voksede sidste år med 17 procent i forhold til året før, så den i 2022 landede på svimlende 64,6 milliarder kroner.
– 2022 var en milepæl for LEGO Koncernen med fejringen af vores 90-års jubilæum. Vores stærke resultat viser, at LEGO System i Leg er mere relevant og har større appel end nogensinde før, siger Niels B. Christiansen, adm. direktør i LEGO Koncernen.
Han er naturligvis meget tilfreds med resultatet:
– Vi leverede tocifret vækst i omsætningen. Det er over vores forventning efter sidste års ekstraordinære fremgang og på trods af udfordrende markedsvilkår. Det skyldes et relevant brand, en fantastisk og bred produktportefølje, inspirerende shoppingoplevelser og en enestående indsats fra vores teams, siger Niels B. Christiansen.
Alt i alt ender LEGOs overskud i 2022-regnskabet på 13,8 milliarder – en stigning på 4 procent i forhold til 2021.