Sponsorater til kommunens mest profilerede sportshold, støtte til kulturlivet og branding af kommunens byer.
Det er nogle af overskrifterne på, hvordan Økonomiudvalget i den kommende tid ønsker at forstærke brandingen af Billund Kommune.
Udvalget har netop drøftet, hvordan kommunens brandingpulje skal fordeles, og her blev det besluttet at indgå et sponsorat med de succesfulde håndboldherrer fra GGIF i 1. division på 250.000 kroner årligt. Det blev også besluttet at indgå et sponsorat med Grindsted Speedway Klub/GSK Liga samt Gyttegård Golf Klub på hver 150.000 kroner årligt.
Kulturen i Billund Kommune får også et væsentlig støtte, da Magion i år får 500.000 kroner, og Grindsted-Revyen støttes med 200.000 kroner årligt. Desuden sættes der penge af til en lang række mindre events på tværs af kommunen. Puljen finansierer også Skole OL Finalen i Billund, som vender tilbage i 2023 og 2024.
Endelig sætter udvalget gang i et arbejde mod at brande kommunens byer – store som små – med fokus på byernes unikke identiteter og særlige karakterer.
– Billund Kommune har enormt meget at byde på. Vi ønsker, at det bliver endnu mere synligt for både lokale borgere og for potentielle tilflyttere, at vi har stærke fællesskaber, kulturinstitutioner og lokalsamfund. Og selvfølgelig også, at vi som hjemsted for Børnenes Hovedstad har nogle helt unikke muligheder for børnefamilier, siger Stephanie Storbank, borgmester.