17 bilister snuppet med for høj fart i Grindsted

Sydøstjyllands Politi havde fredag aften travlt med fartmålinger flere steder i Grindsted.

Kontrollen foregik på Tårnvej, Vejle Landevej, Vestre Boulevard og Vestergade, hvor i alt 17 bilister blev taget i at køre for stærkt.

To bilister fik en betinget frakendelse af kørekortet. Den ene blev målt til 91 km/t i tættere bebygget område, mens en bilist med påhængskøretøj blev målt til mindst 74 km/t.

Derudover udløste kontrollen 12 klip i kørekortet til bilister, der kørte mere end 30 procent over hastighedsgrænsen. Tre andre slap med en bøde efter at have ligget lige omkring grænsen til et klip.