14-årige Andy Christensen fra Atletikklubben Heden leverede i weekenden en stærk præstation ved de Vestdanske Mesterskaber i Randers, hvor han både sikrede sig guldmedaljen i højdespring og satte ny klubrekord.
På forhånd var konkurrencen ventet at blive tæt. Blandt modstanderne var blandt andet den springer fra Odense, som slog Andy ved de danske indendørsmesterskaber tidligere på året, samt en stærk højdespringer med personligt rekordspring på 1,90 meter.
Men på dagen var der ingen tvivl om, hvem der var bedst. Andy vandt højdespringskonkurrencen med et spring på 1,70 meter – hele ni centimeter højere end de nærmeste konkurrenter. Samtidig forbedrede han sin egen klubrekord for 14-årige med to centimeter.
Resultatet sender ham op som nummer to på den danske rangliste for 14-15-årige, og blandt alle løbere og springere født i 2012 er han nu den bedst placerede højdespringer i Danmark i år.
Andy var også i aktion på 100 meter, hvor han i forsøget satte personlig rekord med tiden 12,88 sekunder. Det rakte til en plads i finalen, hvor han sluttede som nummer syv i 13,02 sekunder. I længdespring blev det ikke til den store succes denne gang, men til gengæld viste det sig at være en god beslutning at spare kræfterne til favoritdisciplinen højdespring.
Og her kvitterede den unge atlet altså med både guld, klubrekord og endnu et stort skridt op ad de danske ranglister.




