Billund-dreng nomineret til fornem pris

Mads Jensen gør sit arbejde som International marketingschef i Søsterne Grenes Import A/S så godt at han nu er indstillet til en fornem pris. Pressefoto


34-årige Mads Jensen, der er født og opvokset i Billund, er indstillet til Årets Chief Marketing Officer – en pris som Berlingske Business har indstiftet i samarbejde med SAS Institute og Retail Institute Scandinavia “for at fremhæve nye rollemodeller i et fag, der er under voldsom forandring”, som avisen selv skriver.

Mads Jensen, der begyndte sin karriere som marketingkoordinator i LEGOLAND Billund, er i dag ansat som CCO i Søstrene Grene. Han fik selv beskeden om nomineringen i december:

– Jeg blev selvfølgelig både glad og stolt. Det var en rigtig glædelig afrunding på et fantastisk år, siger Mads Jensen til BillundOnline.dk.

Mads Jensen er yngste søn af tidligere købmand John Jensen i Billund, og det kan bestemt ikke afvises, at forældrenes forretning har haft indflydelse på den talentfulde marketingmand:

– Jeg tror mest af alt, det handler om de værdier, jeg har med hjemmefra. Jeg forsøger altid at tilgå opgaverne med en helhedsforståelse for forretningen og tilgå mennesker med empati og åbenhed. I sidste ende er min fornemmeste opgave at kunne sætte retning i arbejdet og facilitere et godt arbejdsmiljø for mine medarbejdere, hvor der både er plads til elitær tankegang og til at have det sjovt i processen, forklarer Mads Jensen.

Selvom han i dag bor med sin lille familie i Aarhus, så er barndomsbyen på ingen måder glemt, da han også af og til vender hjem forbi forældrene og den ene bror, der stadig bor i byen:
– Jeg er bestemt en stolt Billund-dreng, der aldrig glemmer mine rødder, siger Mads Jensen, der om små tre uger får at vide, om det er ham, der løber med prisen som Årets Chief Marketing Officer.