34-årige Mads Jensen, der er født og opvokset i Billund, er indstillet til Årets Chief Marketing Officer – en pris som Berlingske Business har indstiftet i samarbejde med SAS Institute og Retail Institute Scandinavia “for at fremhæve nye rollemodeller i et fag, der er under voldsom forandring”, som avisen selv skriver.
Mads Jensen, der begyndte sin karriere som marketingkoordinator i LEGOLAND Billund, er i dag ansat som CCO i Søstrene Grene. Han fik selv beskeden om nomineringen i december:
– Jeg blev selvfølgelig både glad og stolt. Det var en rigtig glædelig afrunding på et fantastisk år, siger Mads Jensen til BillundOnline.dk.
Mads Jensen er yngste søn af tidligere købmand John Jensen i Billund, og det kan bestemt ikke afvises, at forældrenes forretning har haft indflydelse på den talentfulde marketingmand:
– Jeg tror mest af alt, det handler om de værdier, jeg har med hjemmefra. Jeg forsøger altid at tilgå opgaverne med en helhedsforståelse for forretningen og tilgå mennesker med empati og åbenhed. I sidste ende er min fornemmeste opgave at kunne sætte retning i arbejdet og facilitere et godt arbejdsmiljø for mine medarbejdere, hvor der både er plads til elitær tankegang og til at have det sjovt i processen, forklarer Mads Jensen.