Billund Kommune støtter turistbranchen med digital kampagne

Fra filmen om Billund kommune som turistmål. Foto: Visitbillund.dk


Sommeren 2021 står fortsat i coronaens skygge, og der er ingen tvivl om, at forårets rejserestriktioner har haft store konsekvenser for Billund Kommunes oplevelseserhverv.

Derfor har Billund kommune i samarbejde med områdets oplevelseserhverv samt Destination Trekantområdet og Billund ErhvervsFremme lanceret en kampagne for at få flere danske turister til området hen over sommeren og efteråret.

– Oplevelsesøkonomien er helt afgørende for Billund Kommune. Branchen er en stærk vækstdriver, og turisternes besøg i vores kommune har også stor betydning for vores detailhandel og vores byer generelt, siger borgmester Ib Kristensen.

Kampagnen lanceres på de sociale medier, hvor kommunens store oplevelsesattraktioner er trækplaster i en kampagnefilm og på en hjemmeside under VisitBillund.

– Når vores turister oplever alt det, vi har at byde på i kommunen, lige fra et hyggeligt Bed & Breakfast og golf i skønne omgivelser til en klatretur i trætoppene og besøg i Legoland, så handler det også om branding af hele vores kommune som et fantastisk givende og trygt område at holde ferie i. Vi vil gerne sende vores gæster hjem fra ferie med følelsen af, at ’her vil vi tilbage til’ for her er rigtig meget at byde på, siger borgmesteren.

Alle kommunens turismeaktører har mulighed for at blive eksponeret med de gode tilbud og services de tilbyder sommerens gæster. Kampagnesiden findes lige her.