Et nyt unikt system skal sikre at kunderne i Grindsted El- og Varmeværk får den vigtige information, når GEV er nødt til gribe ind i den almindelige forsyning. Et samarbejde med virksomheden Blue Idea betyder, at GEV kan nå ud til 2.000 mobiltelefoner i løbet af blot 3 minutter.
– Via et sms-servicesystem, kan vi nu lynhurtigt sende sms-beskeder ud til samtlige berørte kunder. Systemet er bygget sådan op, at det også er muligt at sende beskeder til geografisk bestemte områder – hvis problemerne fx begrænser sig til enkelte kvarterer eller bydele, forklarer kundeservice- og kommunikationsleder hos GEV A/S, Marianne Nyborg Carl.
Med GEVs egne ord tages der således et naturligt skridt fremad i forhold til at informere kunderne.
– Samtidig skaber det tryghed, og det er kun naturligt, at vi nu begynder at bruge sms-beskeder. Det er et medie, de fleste efterhånden kender til, siger Marianne Nyborg Carl.
På længere sigt vil andre relevante servicemeddelelser også blive udsendt på sms.