LEGO House har skudt sæsonen i gang med ny innovativ oplevelse

Den nye oplevelse, Build the Change, er placeret i Blå Zone i LEGO House, hvor der er fokus på kognitiv Læring gennem Leg. Foto: LEGO House


Den 27. januar åbnede LEGO House i Billund for 2024-sæsonen med en helt ny oplevelse – den mest ambitiøse tilføjelse til huset siden åbningen i 2017.

Den nye oplevelse hedder “Build the Change”, og skal inspirere både børn og voksne til at bruge deres kreativitet og fantasi til at skabe deres egne svar på virkelige udfordringer såsom biodiversitet, klimaforandringer og madspild.

Formålet er i høj grad, at oplevelsen kan åbne op for vigtige samtaler om aktuelle emner både mens man bygger og bagefter derhjemme.

Den nye aktivitet er placeret i husets Blå Zone, der har fokus på kognitiv Læring gennem Leg, og den har været under udvikling i over et år. Oplevelsen har rødder i LEGO Koncernens Build the Change-program og da LEGO House er ’Home of the Brick’, er det store aktivitetshus midt i Billund det oplagte sted at folde oplevelsen ud på en helt ny og mere interaktiv måde.

– LEGO House er opdelt i Oplevelseszoner, der hver især er designet til at udvikle specifikke færdigheder gennem leg. I den Blå Zone udfordrer man sine kognitive færdigheder ved at løse problemer og håndtere udfordringer. I den nye oplevelse, Build the Change, skal man bruge sin fantasi og tilgå problemstillingerne på en kreativ måde, der er med til at skabe innovative løsninger, siger Kathrine Kirk Muff, administrerende direktør for LEGO House.

Det har været en drøm siden huset åbnede i 2017 at bringe en Build the Change-oplevelse til LEGO House. Det var dog afgørende for LEGO House Experience teamet at designe en version af Build the Change, der kunne appellere til alle aldersgrupper, og som løbende kan udvikles for at dække nye emner over tid:

– LEGO House er konstant i udvikling, og med Build the Change har vi virkelig gjort en ekstra indsats for at skabe en helt unik oplevelse, som vores gæster aldrig har set magen til før. LEGO Koncernens Build the Change-program handler om at give børn en stemme gennem en legende og praktisk tilgang til aktuelle emner. Det samme princip gælder for oplevelsen i LEGO House, men den er designet til at kunne engagere alle aldre, fortæller Kathrine Kirk Muff.