LEGO Koncernen er igen nummer fem på listen over virksomheder i verden med det bedste omdømme.
Det er en markant forbedring fra en placering som nummer ni i sidste års undersøgelse. Dermed er LEGO tilbage på 2011-placeringen, hvor Reputation Institutes undersøgelse, RepTrak® 100, også satte Billund-virksomheden på en femteplads.
– Det er vores ambition, at alle børn, der leger med LEGO-klodser, får en oplevelse af høj kvalitet og kreativ leg, og samtidig ønsker vi at påvirke omverdenen positivt gennem den måde, vi driver virksomhed på. Her spiller vores ambitiøse miljømæssige dagsorden eksempelvis en væsentlig rolle, siger adm. direktør i LEGO Koncernen, Jørgen Vig Knudstorp.
– Undersøgelsen er en god metode til at måle, hvordan vi som virksomhed lever op til vores ambitioner og løfter, og vi er stolte over vores placering. Det er en anerkendelse af det arbejde, flere end 14.000 engagerede medarbejdere udfører dagligt, siger Jørgen Vig Knudstorp.
Her er top 10 på RepTrak® 100 undersøgelse for 2015:
1: BMW Group
2: Google
3: Daimler
4: Rolex
5: LEGO Koncernen
6: The Walt Disney Company
7: Canon
8: Apple
9: Sony
10: Intel