Den 1. juni tiltræder Martin Aadal Nielsen som ny director for Hotel LEGOLAND® i Billund.
Efter knap 8 år i LEGOLAND parkens marketingafdeling, overtager Martin Aadal Nielsen rollen som øverste styrmand på Hotel LEGOLAND og LEGOLAND Holiday Village. Han tiltrådte i 2007 som marketingkoordinator, og har siden besat stillingen som både salgs- og senest marketingchef.
Martin Aadal Nielsen er en erfaren LEGOLÆNDER med solidt kendskab til både brandet og forretningen. Han har som salgschef blandt andet spillet en central rolle i den strategiske udvikling af LEGOLAND Billund Resort samarbejdet – et internationalt marketingsamarbejde mellem LEGOLAND, Lalandia og Givskud Zoo samt en række sydjyske kommuner. Som marketingchef har Martin Aadal Nielsen nytænkt og videreudviklet LEGOLAND Billunds kommunikation på tværs af traditionelle og nye medieplatforme med skarpt afsæt i parkens kerneværdier: sjov, leg og læring. Nu ser han frem til at overtage rollen som director for Hotel LEGOLAND:
– Hotel LEGOLAND er ikke bare en overnatningsmulighed for parkens gæster, men det er også et unikt og professionelt konferencested. Det bliver en spændende udfordring at få markeret netop denne del endnu tydeligere på landkortet i forhold til vores corporate gæster. Vores konferenceprodukt er i absolut topklasse med udgangspunkt i vores LEGO DNA. Vi tilbyder blandt andet LEGO serious play, som er et stærkt redskab for virksomheder til at skabe mere innovation og kreativitet, siger Martin Aadal Nielsen.
Fortid i rejsebranchen
Martin Aadal Nielsen har adskillige års erfaring fra rejse- og hotelbranchen, hvor han blandt andet har arbejdet som produkt og kvalitetschef hos Højmark Rejser. Han har desuden bestyret et skihotel i de franske alper sammen med sin kone, Marianne Dalby, og ser frem til at skulle fokusere målrettet på overnatningstilbuddene forbundet med LEGOLAND Billund:
– Nu skal jeg ikke længere bare fortælle om de fantastiske oplevelser i LEGOLAND Billund, men rent faktisk være med til at levere dem til gæsterne og dermed kommer jeg langt tættere på de oplevelser, det hele i virkeligheden handler om. Min første opgave bliver at lære hotellet og village at kende og ikke mindst at være med til at køre en højsæson igennem med forhåbentligt fyldte senge og masser af gæster i parken, siger Martin Aadal Nielsen.
Martin Aadal Nielsen er uddannet HD i afsætning og har yderligere en MBA fra Coventry University. Martin Aadal Nielsen bor i Kolding med sin kone og to sønner på 2 og 5 år.