Ball Group i Billund samler salget på nettet

Foto: Billund Photo


Den internationale modevirksomhed Ball Group med hovedsæde i Billund dropper nu alle sine kørende sælgere, der af og til dukker op i landets tøjbutikker for at fremvise næste sæsons kollektionsprøver. I stedet samler Ball Group alt salg til hundredvis af butikker i en b2b-onlineplatform.

– Butikkerne må undvære besøg fra vores sælgere, men får i stedet bedre betingelser, hurtigere reaktionstid, og muligheden for at bestille varer på sofaen om aftenen, når de har tid. Fra centralt hold skræddersyr vi kollektionspakker, som kunderne kan redigere i eller blot klikke ok til. Samtidig vil vi gerne skabe nærhed på andre måder, og arrangerer blandt andet halvårlige modeshows for alle professionelle kunder. Måske mister vi enkelte kunder, men vi forventer til gengæld, at de resterende køber endnu mere, fortæller salgschef i Ball Group, Rasmus Borges Olsen.

Virksomheden er dermed blandt de første, der hopper på det fuldt ud digitale tog, der har tromlet gennem de fleste brancher.