Kom foran i køen ved at bestille tid i forvejen

Arkivfoto


Det er nu muligt for borgere og virksomheder at hoppe køen over og undgå ventetid i Borgerservice ved at bestille en tid hjemmefra via kommunens hjemmeside. Tiderne kan også bookes på standerne på henholdsvis Rådhuset og Borgerservice i Magion og Billund Centret

– I dag er der i højere grad en forventning om, at services skal kunne online-bookes hjemmefra. Med det nye bookingsystem minimerer vi borgernes ventetid, samtidigt med at det kommer til at forbedre vores serviceniveau. Vi har indkøbt det bedste system, der er på markedet, og som bruges i ca. 70 pct af alle landets borgerservicer, siger teamleder i Borgerservice, Lea Ahm.

Muligheden for at booke online er en udløber af projekt Fremtidens Borgerservice. Projektet har taget udgangspunkt i, at hvad der var god service for år tilbage, ikke nødvendigvis er god service i dag, og at det derfor er nødvendigt løbende at sikre, at borgerservicen er i tråd med tiden.

Modellen for Fremtidens Borgerservice i Billund Kommune er blevet til med input fra borgerne og er vedtaget politisk i budgetforliget 2021.