Lego fik i aftes omtale for millioner af kroner ved Oscaruddelingen, med et stunt hvor flere kendisser blev tildelt LEGO-statuetter, der ligner de kendte Oscar-statuetter.
På trods af at LEGO-filmen ikke var blandt vinderene, fik LEGO fyret et reklameindslag af, der virkelig vakte opsigt til aftenens prisuddeling. Et af aftenenes underholdningsindslag var titelsangen “Everything is awesome” fra LEGO-filmen, hvor LEGO undervejs i showet valgte at uddele sin egen LEGO version af en Oscar-statuette, til flere prominente kendisser.
Ville man have et reklameindslag på 30 sekunder til aftenens showet kostede det over 10 mio. danske kroner, sammenligner man det med, LEGO-stuntet så fik de markedsføring for millioner ved Oscaruddelingen.
Oprah Winfrey, Meryl Streep, Bradley Cooper og Clint Eastwood var blandt andre nogen af dem der fik sig en LEGO-Statuette
.@Oprah was very excited about her Lego Oscar! #Oscars2015 pic.twitter.com/kSioNKd05Z
— Variety (@Variety) 23. februar 2015
I mean come on. pic.twitter.com/tyKbak75Ql — Chris Miller (@chrizmillr) 23. februar 2015