Nu får boligejere i Billund kommune særskilt regning for affald

For første gang modtager boligejere i Billund Kommune i juli en separat regning for affaldshåndtering. Hidtil har udgiften været en del af ejendomsskatten eller ejendomsbidraget, men det ændrede sig, da ansvaret for affaldsområdet ved årsskiftet blev overdraget fra Billund Kommune til Billund Vand & Energi.

Regningen, der dækker første halvår af 2025, skal betales senest den 15. august.

Allerede i starten af juli lander der et brev i postkassen hos boligejerne, hvor der er mulighed for at tilmelde sig betalingsservice. For at nå at blive tilmeldt til denne første regning, skal tilmeldingen være foretaget senest den 13. juli. Brevet indeholder alle nødvendige oplysninger til brug for tilmeldingen.

Hvis man ikke når at tilmelde sig betalingsservice, vil man modtage en fysisk regning i midten af juli. Næste regning bliver sendt ud i januar 2026 og vil dække affaldshåndteringen for anden halvdel af 2025.

Det er GEV, der håndterer udsendelsen af regninger på vegne af Billund Vand & Energi.