Selvbetjening på brændstof skal øge kundetilfredsheden


Når man bare lige skal betale for en tankfuld brændstof – og måske lige en enkelt sodavand – så kan det være træls at havne i en kø med kunder, der skal sende eller modtage en postpakke. Det er imidlertid blevet situationen for flere og flere kunder hos Shell Billund, som derfor har sat selvbetjeningsløsninger op ved alle standere.

– Vi har gjort det sådan at man selv – før man fylder på – kan vælge, om man vil betale med kort ved standeren eller inde i butikken. Det er simpelthen for at øge servicen overfor brændstofkunder efter vi har overtaget postservicen i Billund, siger indehaver af Shell Billund, Laila Fasterholdt Busborg.

Ifølge hende er det nemlig sket ofte, at brændstofkunder har måtte stå i kø sammen med postkunder, og det harmonerer ikke med den gode service, Shell Billund ellers er kendt for. Derfor blev selvbetjeningsstanderne sat op og indtil videre går det fint:

– Det er klart, at bilister der har tanket her i 25-30 år lige skal vænne sig til, at rutinen er ændret lidt, men det skal nok gå, smiler Laila Fasterholdt Busborg.