Trivslen er under gennemsnittet i Børnenes Hovedstad

En ny rapport omkring læringsledelse i Billund kommune viser, at Billund ikke er der, hvor man gerne ville være i forhold til dét at være Børnenes Hovedstad. Kommunen har netop modtaget den første læringsrapport fra program for læringsledelse på skoleområdet, hvor Billund deltager sammen med 12 øvrige kommuner.

Her har mere end 2.700 elever, lærere og pædagoger, forældre, og skoleledere i Billund Kommune leveret svarene og dermed datamaterialet til den 110 sider lange rapport, som er den første af tre som kommer i løbet af den 4-årige periode Program for læringsledelse kører.

Ifølge rapporten er trivslen hos de yngste elever i Billund kommune generelt under gennemsnittet i forhold til de 12 andre kommuner, og at det samme gælder elevernes oplevelse af struktur i undervisningen i 4. til 9. klasse. Til gengæld vurderer lærerne i Billund Kommune elevernes motivation og arbejdsindsats samt samarbejdet mellem faggrupperne pædagoger og lærere over gennemsnittet.

Dermed er der både noget at glæde sig over – men også noget at arbejde med på området.

– Vi har fået præsenteret rapporten, og den fortæller, at vi ikke er der, hvor vi gerne vil være i forhold til vores ambitioner i Børnenes Hovedstad. Men jeg er sikker, at vi med den viden vi får fra kortlægningen, sammen kan igangsætte udviklingsaktiviteter, der bringer os nærmere vores visioner og mål, siger formanden for Børne- og Kulturudvalget, Klara Lyskjær Noer.