Tyve slap afsted med to tons kobberkabler fra entreprenørfirma

Et usædvanligt stort tyveri ramte i weekenden entreprenørfirmaet Poul Hansen, da ukendte gerningsmænd stjal omkring to tons kobberkabler fra en opbevaringsplads ved Tingvejen.

Tyveriet er sket i tidsrummet mellem fredag og lørdag, men først mandag blev forholdet anmeldt til Sydøstjyllands Politi.

Ifølge politiet er der tale om en betydelig mængde kobberkabler, og det har formentlig krævet både køretøj og planlægning at få de mange kilo metal fjernet fra området.

Kobber er gennem de seneste år blevet et attraktivt mål for tyve på grund af de høje metalpriser, og større tyverier fra byggepladser, virksomheder og forsyningsanlæg ses jævnligt rundt om i landet.

Politiet efterforsker nu sagen og hører gerne fra borgere, der har bemærket mistænkelig aktivitet ved Tingvejen i løbet af weekenden – eksempelvis større varebiler, lastbiler eller personer, som har opholdt sig ved opbevaringspladsen på usædvanlige tidspunkter.

Værdien af de stjålne kabler er endnu ikke opgjort.