Hattrick i kundetilfredshed for Sparekassen Kronjylland


For 3. år i træk har Sparekassen Kronjylland de mest tilfredse privatkunder i den mest anerkendte undersøgelse af bankkundernes tilfredshed.

– Det er vi både glade og stolte over at få den hæder igen i år. Det viser, at vi gør mange ting rigtige i forhold til kunderne. Jeg tror noget af det, der betyder noget for vores kunder er, at vi kender dem. Vi kender deres historie og kender forhistorien på dem, og det er med til at vi kan give dem et hurtigt svar på dét de efterspørger. Og kan vi ikke lige det, så finder vi ud af sammen med dem, hvordan vi kan komme hen til at de kan få det svar, de ønsker, siger afdelingsdirektør i Sparekassen Kronjylland Vorbasse, H.C. Christensen.

Hans kollega i Billund, Jørgen Møller, kalder undersøgelsens resultat for dejlig læsning, som man skal være ydmyg overfor:

– Dét jeg blandt andet hører fra kunderne er, at det at have den samme rådgiver – og at vi kender kunderne, når de træder ind af døren, betyder rigtig meget. Kontinuiteten ved at jeg ikke har haft en opsigelse i afdelingen i 8 år og kunderne dermed har den samme rådgiver, og at kunderne kan ringe direkte til afdelingen uden og skal kæmpe sig gennem en telefonbank – det betyder rigtig meget, siger Jørgen Møller.

Han er heller ikke sen til at rose sit personale for det fine resultat i tilfredshedsundersøgelsen:

– Jeg har en flok stabile og dygtige medarbejdere, der kommer glade på arbejde hver dag. Det smitter jo af på indsatsen i ens arbejde. Sparekassen Kronjylland gør en stor indsats for, at medarbejdere skal have det godt med sit arbejde, fordi vi tror på at motiverede medarbejdere giver tilfredse kunder, siger Jørgen Møller, afdelingsdirektør i Billund.