Lokale fodboldklubber nævnt i nye landsholdstrøjer

Når Rasmus Højlund, Jonas Wind, Joakim Mæhle og resten af de danske landsholdsstjerner trækker den rød-hvide landsholdstrøje over hovedet til sommerens EM-slutrunde i Tyskland, bærer de med sig håbene og drømmene fra tusindvis af små klubber over hele landet.

I en hyldest til foreningslivet har landsholdets mangeårige tøjsponsor hummel i samarbejde med DBU designet den nye herrelandsholdstrøje som et symbol på det danske fodboldfælleskab, hvor hver af de 1535 fodboldklubber under Dansk Boldspil-Union er navngivet på indersiden af trøjen.

– Den nye landsholdstrøje repræsenterer hjertet og sjælen i dansk fodbold – nemlig vores fantastiske foreningsliv. Ved at indarbejde navnene på alle 1535 danske fodboldklubber i landsholdstrøjen ønsker vi at anerkende og hylde de utallige frivillige, spillere og lokalsamfund, der hver dag yder en kæmpe indsats for børn og unge og for at skabe morgendagens talenter. Trøjens design er en påmindelse om, at landsholdet ikke kun handler om spillerne på banen, men også de tusindvis af klubber, der danner hele fundamentet for dansk fodbold, siger hummels CEO, Allan Vad Nielsen.

Her på redaktionen har vi spottet Filskov Idrætsforening, Sdr. Omme IF og Vorbasse Boldklub, som et par af de lokale klubber, der er nævnt i trøjen.

Den nye landsholdstrøje kommer for første gang i aktion til lørdagens testkamp mod Schweiz i Parken.

Vi har spottet fodboldklubberne i Vorbasse, Filskov og Sdr. Omme i dette udsnit af landsholdstrøjen. Foto: hummel